نماینده مجلس به صورت مشروط قانع شد

نماینده مردم تهران از توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی سوال ملی مجتبی رضاخواه، احمد امیرآبادی فراهانی و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات مطرح شد که نهایتا نماینده مردم تهران به نمایندگی از سوال کنندگان از توضیحات زارع پور به صورت مشروط قانع شد.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

رضاخواه گفت: از وزیر ارتباطات و اطلاعات می‌خواهم ظرف مدت سه ماه مشکلات کسب وکار‌های اینترنتی را برطرف کرده و شرایطی را فراهم کنند تا این کسب و کار‌ها بتواند در شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی فعالیت کنند.

روح اله عباس پور در تشریح سوال مجتبی رضاخواه، احمد امیرآبادی فراهانی و ۷۴ نفر از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات محور سوال نمایندگان بوده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اجرای ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال فوق در جلسه رسمی مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ و همچنین ۹ آبان سال جاری با حضور اعضای کمیسیون، نمایندگان سوال کننده و وزیر مربوطه مطرح و پس از استماع نظرات طرفین و نظر به عدم اقناع نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد.

مقالات دیگر:تعمیر سه تار غرب تهران

انتقاد تند قالیباف از رئیس سازمان برنامه و بودجه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون وجود دارد؟ نمی‌شود مجلس کار نظارتی خود را بر روی زمین بگذارد. این رفتار اصلا درست نیست و آقای میرکاظمی باید در جلسه امروز حضور پیدا کنند.

ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی از عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه نظارتی امروز مجلس انتقاد کرد.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی غرب تهران

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون جهش و رونق تولید در خصوص عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور، بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته هیات رئیسه دعوتنامه‌ای را به دولت ارسال کرده و از آقای میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده تا در جلسه امروز مجلس حضور پیدا کند. بر اساس قانون ایشان موظف هستند تا در جلسه حضور یابند. امروز ساعت ۷:۳۰ صبح گفته‌اند که کاری پیش آمده و نمی‌توانند در جلسه حضور یابند.

وی ادامه داد: چه کاری مهمتر از پیگیری اجرای قانون وجود دارد؟ نمی‌شود مجلس کار نظارتی خود را بر روی زمین بگذارد. این رفتار اصلا درست نیست و آقای میرکاظمی باید در جلسه امروز حضور پیدا کنند.

مقالات دیگر:قالیشویی جنوب تهران

نام شهرک اکباتان در تهران تغییر می‌کند؟

به گفته علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران، تغییر نام شهرک‌ها به عهده شورای شهر نیست و این موضوع بر عهده هیات امنای شهرک است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد امکان تغییر نام شهرک اکباتان توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا نادعلی در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتشار اخباری مبنی بر تغییر نام شهرک اکباتان، گفت: پس از شهادت "آرمان علی وردی" هزاران تماس با کمیسیون تعیین نام و کمیسیون فرهنگی شورای شهر برقرار شد و عمده مطالبات نیز تغییر نام شهرک اکباتان به شهرک آرمان بود.

مقالات بیشتر:وکیل ستارخان

وی افزود: ما نمی‌توانیم ورودی به تغییر نام شهرک‌ها داشته باشیم؛ چرا که هر شهرکی هیات امنا دارد و بر اساس قانون، شورای شهر تنها می‌تواند در تغییر نام معابر، میادین، بوستان‌ها و تاسیساتی که تحت پوشش مدیریت شهری است، وارد شود.

نادعلی با بیان اینکه به دلیل پاسخگویی به حجم احساسات مردمی وظیفه داریم که در حداقل زمان ممکن معبری مناسب در محل شهادت یا محل زندگی وی نامگذاری کنیم، گفت: روز شنبه جلسه فوق‌العاده کمیسیون نامگذاری است تا بتوانیم برای جلسه علنی روز یکشنبه تغییر نام را پیشنهاد دهیم.

مقالات دیگر:مرکز نوروفیدبک در آریاشهر

واکسن آنفلوآنزا برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده‌اند حتما واکسن بزنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا سلیمانی درباره بیماری آنفلوآنزا گفت: علائم آنفلوآنزا طیف وسیعی دارد و در افراد متفاوت با علائم خفیف، متوسط تا شدید بروز می کند. علائم آنفلوآنزا از طریق عطسه، سرفه و تماس دست آلوده به صورت و بینی انتقال پیدا می کند و صحبت کردن با فرد آلوده در فاصله نزدیک نیز موجب انتقال بیماری می شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل گیشا

وی در خصوص علائم این بیماری گفت: علائم آنفلوآنزا بسیار شبیه سرماخوردگی، واکنش های فصلی و حتی کرونا است و شامل سرفه، عطسه، گلودرد، سر درد، بدن در د و تب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری باید جلوی راه انتقال را بگیریم. در صورت حضور در مکان های پر تجمع از ماسک استفاده کنیم و از تماس دست آلوده به چشم و بینی خودداری کنیم و مرتب دست های خود را بشوییم. افراد در صورت ابتلا باید استراحت کافی داشته باشند و از مایعات گرم استفاده کنند.

دکتر سلیمانی در خصوص تزریق واکسن پیشگیری از آنفلوآنزا گفت: افرادی که قبلا به آنفلوآنزا مبتلا شده و علائم شدیدی را تجربه کرده اند حتما واکسن بزنند. افراد گروه‌های پر خطر شامل کودکان شش ماهه تا پنج ساله، افراد بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و خانم‌های باردار حتما واکسن بزنند. پرسنل کادر درمان نیز در خط مقدم برخورد با بیماران قرار دارند و بهتر است واکسن بزنند. پس از تزریق واکسن حدودا دو هفته زمان لازم است تا واکسن در بدن تاثیر بگذارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال آنفلوآنزا زودتر از حد انتظار در جامعه شیوع پیدا کرد و شاهد این هستیم که سایر بیماری‌های تنفسی نیز وجود دارند و بهتر است افراد همچنان در مکان های پر تجمع ماسک داشته باشند.

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران