تضمين دادرسي توسط وكلا تخلف سنگيني است

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از كرمان؛ مجيد شعباني، دوشنبه(۴ اسفند) در نشست خبري به برنامه هاي متعددي كه به مناسبت هفته وكيل در كرمان تدارك ديده شده اشاره كرد و گفت: معاضدت رايگان به شهروندان، ديدار با مديركل دادگستري استان كرمان، تجديد ميثاق با شهدا در گلزار شهداي كرمان و همچنين برگزاري نشست خبري براي تبيين خدمات كانون وكلا از برنامه هاي كانون وكلاي دادگستري استان در هفته وكيل است.

نائب رئيس كانون وكلاي دادگستري استان كرمان افزود: وكلا مخاطرات زيادي دارند و در راه احقاق حق مردم و اجراي عدالت با تهديداتي روبرو هستند و اين نشان از اهميت كار وكالت و تأمين جاني و امنيت شغلي وكلا دارد و در واقع اگر روز 7 اسفند به عنوان روز وكيل مدافع نامگذاري شده براي معرفي نهاد وكالت و مخاطرات شغل وكالت به جامعه است.

شعباني ادامه داد: وكلا عليرغم اينكه جان خود را در طبق اخلاص مي گذارند، باز هم با اين مخاطرات به مسائل شغلي خود ادامه مي دهند و در راه عدالت و احقاق حق گام برمي دارند.

وي اظهار كرد: هزينه وكيل در اروميه تسخيري بايد از سوي قوه قضاييه پرداخت شود و دولت بايد اين بودجه را به قوه قضاييه بدهد كه منتظر هستيم دولت با تخصيص و تأمين اين بودجه به قوه قضاييه، به كانون هاي وكلا پرداخت كند كه تا امروز ريالي بابت اين موضوع پرداخت نشده و تاكنون وكالت تسخيري به صورت رايگان انجام شده است.

نائب رئيس كانون وكلاي دادگستري استان كرمان در پايان گفت: اگر وكيلي دادرسي را تضمين كرده باشد، اين يك تخلف سنگين است و با آن برخورد مي كنيم زيرا وكيل بايد از علم و عمل خود استفاده و از موكل خود در دادگاه دفاع كند لذا وقتي از نتيجه دادرسي مطلع نيستيم وكيل مدافع نبايد از قبل نتيجه دادرسي را تضمين كند.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل در تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.