كرونا آمار ازدواج و طلاق را با هم افزايش داد!

اعظم كريمي مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آمار ازدواج درسال ۹۹ حدود ۴.۴ درصد بود كه روندي افزايشي داشت.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي گفت: كرونا موجب شد تا از هزينه هاي اضافي مراسم ازدواج كاسته شود و شاهد افزايش آمار ازدواج باشيم‌.اعظم كريمي مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص آمار ازدواج و طلاق در دوره شيوع كرونا اظهار كرد: از سال ۹۳ تا سال ۹۸ همه ساله آمار ازدواج كاهش داشته است.

وي با بيان اينكه البته خوشبختانه اين رقم در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با افزايش چشمگيري روبرو بوده است، گفت: آمار ازدواج درسال ۹۹ حدود ۴.۴ درصد بود كه روندي افزايشي داشت.كريمي گفت: از دلايل اين افزايش روند مي توان  به اقدامات اثرگذار فرهنگي اشاره كرد. البته، شيوع كرونا و كاهش تجملات و رسوم دست و پا گير از عوامل اثر گذاري در افزايش ميزان ازدواج بوده است.

مقالات مشابه:بهترين وكيل طلاق تهران

وي بيان كرد: متاسفانه آمار طلاق ۳.۶ درصد افزايش داشته است كه فقدان مهارت و آموزش صحيح و به موقع در حل تعارضات و عدم بهره مندي از خدمات مشاوره مي‌تواند از عمده دلايل وقوع آن باشد.كريمي بيان كرد: از اين رو ضروري است بيمه مشاوره در كشور اجرايي شود و مردم بتوانند در هر طبقه‌اي از خدمات مشاوره‌اي به موقع پيش از ازدواج و پس از آن بهره‌مند شوند.

وي درخصوص هزينه‌هاي مراكز مشاوره يادآور شد: متناسب با اعتبارات و تعداد جمعيت جوان در هر استان تا ۳ جلسه مشاوره رايگان شامل افراد متقاضي مي‌شود كه طبق حمايت اعتباري از مراكز تخصصي مشاوره ازدواج و خانواده داراي مجوز از وزارت ورزش و جوانان انجام مي‌شود.كريمي افزود: ادارات كل ورزش و جوانان استان‌ها طي هماهنگي با مراكز مشاوره تحت پوشش وزارتخانه تا سه جلسه خدمات مشاوره رايگان به جوانان ارائه مي كنند.

وي بيان كرد: اين جلسات در مناطق سفيد به صورت حضوري و در مناطق قرمز و نارنجي، در بستر فضاي مجازي آنلاين برگزار مي‌شود.

كريمي گفت: در دو سال اخير مجوز جديد راه اندازي ۴۰۰ مركز مشاوره تخصصي ازدواج و خانواده صادر شده است.

وي در رابطه با دريافت مجوز براي راه اندازي مراكز مشاوره اظهار كرد: وزارت ورزش و جوانان با مشاركت سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور مرجع صدور مجوز مراكز تخصصي ازدواج و خانواده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.