روزنامه دولت: از متقاضيان مهاجرت ماليات بگيريد

برترينها:روزنامه دولتي ايران در يادداشتي با اشاره به خروج نخبگان از كشور نوشت: كليه افرادي كه به‌عنوان نخبه در كشور ثبت مي‌شوند بايد از نظر شغلي، وضع تضمين شده‌اي داشته باشند.

روزنامه دولتي ايران در يادداشتي با اشاره به خروج نخبگان از كشور نوشت: كليه افرادي كه به‌عنوان نخبه در كشور ثبت مي‌شوند بايد از نظر شغلي، وضع تضمين شده‌اي داشته باشند و نهادهاي ذي ربط، مثلاً بنياد نخبگان بايد با استفاده از سهميه فوق، قبل از اتمام فعاليت علمي-مهارتي نخبگان، مقدمات شغلي تمامي ايشان را در تناسب با رشته و سابقه آنها فراهم آورد و نتيجه را ثبت و در تمامي مراحل، مشكلات احتمالي پيش روي نخبگان را پيگيري و رصد كند و خود را درباره آن مسئول بداند.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل تهران

اعضاي هيأت علمي مراكزي كه ارتباط وثيقي با نخبگان دارند بايد در ازاي معرفي نخبگان به مراكز كاري داخلي و همكاري در تثبيت جايگاه متناسب نخبگان، از مشوق‌هاي جدي برخوردار باشند و بر عكس، در صورت «بي‌تفاوتي محسوس و معنادار» در اين باره، چه رسد به «همكاري نامتعارف» براي انتقال نخبگان به خارج از كشور، هزينه‌هايي پرداخت كنند.

مشوق‌هاي قبلي نخبگان، از جمله معافيت سربازي بايد به‌شكل كارآمدتري بازنگري شود تا به‌عنوان يك مانع براي آغاز به‌كار نخبگان تلقي نگردد. همچنين دستگاه‌هايي كه از نخبگان استفاده مي‌كنند بايد به ازاي نخبگاني كه جذب مي‌كنند از سهم بهتري براي دريافت اعتبار و بويژه اعتبار لازم جهت فعاليت‌هاي توسعه‌اي برخوردار باشند.

همچنين نخبگان غيرجوان يا نخبگاني كه قبلاً از سهم مناسبي در كشور برخوردار شده‌اند، مانند پزشكان متخصص معتبر، در صورتي كه تمايل جدي براي مهاجرت دارند، بايد ماليات سنگيني بابت استفاده از امكانات كشور در طي سال‌هاي رشد و اعتباريابي خود پرداخت كنند و اين ماليات بايد به‌صورت مستقيم صرف توسعه آموزش و پژوهش مراكز خوش سابقه در تربيت نخبگان گردد.

البته بديهي است كه هيچ مقرراتي در هنگام اجرا، شكل ايده‌آلي نخواهد داشت و همواره امكان افراط و تفريط هست، ولي به‌نظر مي‌رسد توجه به‌همين چند اصل ساده، مي‌تواند اصلي‌ترين دغدغه نخبگان يعني وجود جايگاه تضمين شده شغلي، متناسب با تخصص و شأن آنها را تأمين كند.

مقالات ديگر:خدمات مجالس تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.