آخرين وضعيت پرونده قضايي حادثه واژگوني اتوبوس خبرنگاران / قرار نهايي تاييد شد

وكيل اولياي دم مهشاد كريمي و ريحانه ياسيني گفت: در پرونده تصادف اتوبوس خبرنگاران، راننده به عنوان متهم اول و سه مدير وقت سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان متهم رديف دوم مقصر شناخته شده‌اند.

به‌گزارش گروه اجتماعي ايسكانيوز، پرتو برهانپور افزود: بازپرس دادسراي نقده به پنج علت اتهام راننده و سه نفر از مديران سازمان محيط زيست را محرز تشخيص داده و قرار نهايي از سوي دادستان عمومي و انقلاب نقده تاييد شده است.

وي در ادامه گفت: در اين شرايط پرونده به دادسراي عمومي و انقلاب مركز استان آذربايجان غربي اروميه با قرار عدم صلاحيت ارجاع شده است. بر اساس اين قرار، راننده اتوبوس به علت بي‌احتياطي در رانندگي متهم رديف اول شناخته شده است.

مقالات بيشتر:وكيل ستارخان

وكيل اولياي دم اضافه كرد: مسئولان هماهنگي سفر خبرنگاران براي بازديد از پروژه‌هاي احياي درياچه اروميه يعني مديركل محيط زيست استان آذربايجان غربي، رييس استاني ستاد احياي درياچه اروميه و رئيس اداره محيط زيست شهرستان اروميه متهمان رديف دوم شناخته شده‌اند.

برهانپور با اشاره به اتهام اين افراد تصريح كرد: اتهام اين افراد بي‌مبالاتي و قصور مسئولان هماهنگي سفر است كه به علت تامين نكردن وسيله نقليه متناسب با شرايط راه و جغرافياي اين منطقه و بدون هماهنگي با مسئولان ايمني ترافيك به فوت مهشاد كريمي و ريحانه ياسيني منجر شد.

وي  با بيان اينكه قصور مسئولان هماهنگي سفر محرز تشخيص داده شده است، گفت: بازپرس در مفاد قرار تصريح كرده است كه با توجه به تضاد نظر هيئت سه نفره كارشناسي با اوضاع و احوال مسلم پرونده، اين نظر فاقد اعتبار و وجاهت است بنابراين بازپرس اين نظريه را كه مبني بر قصور صد درصدي راننده اتوبوس است باطل اعلام كرده است.

 برهانپور در پايان از احتمال افزايش تعداد متهمان در دادسراي مركز آذربايجان غربي خبر داد.

مقالات ديگر:وكيل اروميه

منبع: ايسنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.