وجود دو راه حل براي پيشگيري از ابتلا به اُميكرون

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: واكسيناسيون كوويد۱۹ و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي دو راه حل براي پيشگيري از ابتلا به سويه اُميكرون است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهركرد، سيد راشد جزايري معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و رئيس مركز بهداشت چهارمحال و بختياري اظهار داشت: نوع جديد ويروس كرونا موسم به سويه اُميكرون در كشور به اثبات رسيده و در چهار استان در حال گردش است؛ اين ويروس قدرت سرايت بالايي دارد و در مدت دو تا سه روز افراد را درگير مي‌كند.

او با اشاره به اينكه سرعت بالاي قدرت سرايت پذيري سويه اُميكرون زنگ خطر را در كشور به صدا درآورده است، افزود: دو راه حل براي پيشگيري از ابتلا به اين سويه وجود دارد.

بيشتر بخوانيد:وكيل مرزداران

جزايري اضافه كرد: راه حل اول، انجام لكه‌گيري واكسيناسيون كرونا در نوبت اول، دوم و سوم است و تاكيد مي‌شود افراد بالاي ۱۸ سال كه از نوبت دوم واكسيناسيون آن‌ها سه ماه گذشته باشد به پايگاه‌ها مراجعه و نوبت سوم واكسن خود را دريافت نمايند.

او اظهار داشت: رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، فاصله اجتماعي، استفاده از ماسك، عدم حضور در تجمعات و رعايت تهويه مناسب راه حل دوم پيشگيري از ابتلا به كرونا است.

جزايري تصريح كرد: درحال حاضر استقبال بالايي از دُز سوم واكسن كرونا در استان به عمل آمده است و ۹۰ درصد مراجعين به پايگاه‌هاي واكسيناسيون افرادي هستند كه نوبت سوم واكسن را دريافت مي‌كنند.

او ادامه داد: تاكنون كميته علمي، فني و كشوري واكسيناسيون كوويد۱۹، براي گروه سني زير ۱۲ سال برنامه‌اي را ارائه نكرده است؛ بنابراين واكسيناسيون اين گروه سني درحال حاضر در دستور كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيست.

مقالات ديگر:گلفروشي جنت آباد

درمان قطعی اگزمای پوستی

داروها، مرطوب کننده ها و روشهای مراقبت از پوست در منزل همگی میتوانند بخشی از درمان موثر اگزما باشند. در ادامه روش های درمانی اگزما را به طور کامل شرح میدهیم.

دلایل ابتلا به اگزما

  • تماس با مواد خشن و یا خارش‌زا همچون پشم
  • آب و هوا و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد
  • تماس با حیوانات
  • استرس (اگزما) در کودکان
  • استعمال دخانیات
  • مواد شیمیایی موجود در صابون و یا مواد شوینده، لوازم آرایشی و…
  • عطر‌ها و اسانس‌ها درمان اگزمای شدید
  • غذا‌های آلرژی‌زا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.