شكايت دو وكيل دادگستري از "ساسي" در دادسرا

دو وكيل دادگستري با ثبت دعوا در دادسرا، از ساسان حيدري يافته مشهور به ساسي مانكن، از او به دليل انتشار ويدئو كليپ حاوي تصاوير مبتذل و استفاده از فرد بدنام آمريكايي، شكايت كردند.

به گزارش خبرنگار قضائي خبرگزاري تسنيم، علي نيك‌طبع، وكيل دادگستري با بيان توضيحاتي درباره اين شكايت، با اظهار اينكه شادي حق مسلم هر انساني است و هيچ كس با نفس آن مشكل ندارد، گفت: مشكل آنجايي ظهور و بروز مي‌كند كه عده‌اي اعمال امثال آقاي مشهور به ساسي اين حق را وسيله‌اي براي رسيدن به اهداف نادرست خود قرار مي‌دهند.

وي تأكيد كرد: وقتي ما در پرونده‌هاي كيفري وكالت متهمي را به عهده داريم و ناخودآگاه كاملاً درگير پرونده مي‌شويم و به طبع اين كسوت، بيشتر با جزئيات زندگي متهم آشنا مي‌شويم مي‌بينيم بسياري از مجرمين علي‌الخصوص مجرمين برخي جرائم خاص، دليل و منشأ اصلي مرتكب شدن به فلان جرم، به وضعيت دوران كودكي و نوجواني آنها برمي‌گردد و اينطور نيست كه در بزرگسالي به صورت دفعتاً واحده و بدون مقدمه، شخصي تصميم به ارتكاب جرم بگيرد.

اين وكيل ادامه داد: قانونگذار هم در اين خصوص كاملاً قاطعانه عمل كرده است تا حدي كه مي‌تواند مرتكب به 10 سال حبس محكوم شود و حتي اگر شرايط ديگري هم داشته باشد مي‌تواند عنوان افساد في‌الارض را داشته كه البته تشخيص اركان مادي و معنوي جرم با مقام قضائي است. سطح انتشار و گستردگي عمل فاسد، سازمان يافته بودن يا نبودن و موارد ديگر مي‌تواند در اين موضوع تأثير حقوقي گذارد.

نيك‌طبع ادامه داد: نكته قابل توجه اينكه برخلاف تصور بسياري از مردم نه‌تنها اين سخت‌گيري مخصوص كشور ما نيست بلكه شدت و حساسيت قوانين بسياري از كشورهاي غربي در خصوص موضوع ترويج فساد بين كودكان و نوجوانان (به‌ طور كلي افراد زير 18 سال) اگر به مراتب سخت‌گيرانه‌تر از ما نباشد، كمتر هم نيست.

اين وكيل همچنين با اظهار اينكه استفاده و نمايش خارج از قانون بازيگر معروف فيلم‌هاي مبتذل، ترويج و ترغيب به فساد به صورت مستمر بسيار مشكوك است، گفت: مسلماً اين موارد مي‌تواند در تصميم مقام محترم قضايي تأثير گذارد.

محمد گلعذار، ديگر وكيل دادگستري كه شكايتي عليه ساسان حيدري به ثبت رسانده است، گفت: علت و انگيزه اصلي طرح اين پرونده در وهله اول مخدوش كردن عمدي تربيت كودكان و نوجوانان توسط آقاي ساسان حيدري ملقب به ساسي مانكن است؛ هرچند مي‌تواند داراي تالي فاسد براي عموم افراد جامعه باشد.

وي افزود: در امور و پرونده‌هاي كيفري زماني كه مي‌خواهيم وقوع يك جرم را مورد بررسي قرار دهيم، صرفاً به انجام شدن يا نشدن يك عمل توجه نمي‌شود بلكه با دقت به سابقه طرف در مورد آن اتهام، انگيزه متهم، برنامه‌ريزي شده بودن يا آني و بر حسب خطا بودن و موارد ديگر بررسي مي‌شود تا در تشخيص ارتكاب جرم و  ميزان مجازات تشخيص درستي صورت بپذيرد.

گلعذار ادامه داد: در خصوص اين موضوع و موزيك ويدئو پخش شده و خواننده آن هم همانطور كه ملاحظه مي‌شود؛ متهم از قبل دقيقاً سابقه ترويج فساد و ترغيب كودكان و نوجوانان به اعمال خلاف قانون همچون استعمال مشروبات الكلي و يا ترغيب به انجام اعمال منافي عفت را دارد كه اين به روشني مشخص كننده اين است كه نامبرده دقيقاً درباره اين موضوع داراي هدف است.

 

اين وكيل افزود: همانطور كه ملاحظه مي‌شود هر آهنگ اين خواننده با تبليغات وسيع و حمايت عده‌اي از صاحبان سرمايه به كيفيتي به يك‌باره منتشر مي‌شود كه تيتر يك فضاي مجازي شود. اين امر خود به خود بر مشكوك بودن كليت اين جريان مي‌فزايد و البته اين قبيل ابعاد موضوع در اين پرونده بررسي شده و نيز جنبه‌هاي مشابه ديگر بررسي خواهد شد.

وي در پايان گفت: قانونگذار جرائمي از اين دست را پيش‌بيني كرده و در بند (ب) از ماده 639 از قانون تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده مصوب 1375 آن را جرم شناخته و مجازات سنگيني كه يك تا ده سال حبس است براي آن تعيين كرده است.

مقالات بيشتر:وكيل خوب در پونك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.